EnergiaGuru®-palvelu julkisille toimijoille

Sähkömarkkinoiden muutos on hankaloittanut merkittävästi myös sähkönhankinnan julkista kilpailutusta. Hankinnoista on tullut entistä työläämpiä. Kilpailutukset venyvät ja samalla riski merkittävästä sähkönhankinnan kustannusten muuttumisesta on kasvanut.   Hinta ei ole ainoa asia joka on muuttunut, myös sähkönhankinta sopimusten mallit ovat useassa tapauksessa muuttuneet. Budjetointi on muuttunut hankalaksi, ellei peräti mahdottomaksi. Enää ei ole myöskään itsestään selvyys, että julkinen toimija saa nykyisen toimittajan lisäksi muita tarjouksia.

 

Olemme tehneet asian helpoksi:

 

Pyydä tarjous tai lyhyt katsaus markkinatilanteeseen

 

KILPAILUTUKSEN PERUSPAKETTI sisältää:

 

  • Tarjouspyyntömateriaalien laadinnan
  • Hankinnan konsultaatiopalaveri (Teams)
  • Markkinatilanne katsaus (saat päivityksen PDF muodossa markkinoiden todellisesta tilanteesta ja näkymistä)
  • Kilpailutuksen järjestämisen
  • HILMA-ilmoituksen julkaisu ja pöytäkirjojen laadinnassa avustamisen
  • Sopimusten vertailun
  • Jälki-ilmoitusten tekemisen
  • Sähköenergian hinnan ja marginaalin kilpailutuksen

 

Peruspaketin hinnoitteluun voit myös itse vaikuttaa merkittävästi:

Mikäli pystyt hankkimaan käyttöpaikkaluettelon ja tuntisarjat nykyiseltä toimittajaltasi tai siirtoyhtiöltä laskee peruskilpailutuspaketin hinnoittelu merkittävästi.

 

  • Näiden tietojen saaminen on yleensä helppoa. Me voimme toimittaa viestipohjan valmiina jolla tiedot voi yhdellä viestillä pyytää, joko siirtoyhtiöltä tai sähkö fyysiseltä toimittajalta.

 

Usein näiden perustietojen etsintä vie reippaasti aikaa, mutta mikäli ne saadaan helposti niin tämä näkyy suoraan hinnassa.

Muut palvelumme Julkiseen sähkönhankintaan

Auditointi

Auditoinnissa Suomen Energianeuvonta Oyj selvittää yrityksenne sähkönhankinnan nykytilan sekä euromääräisen säästöpotentiaalin. Teille räätälöidään kehitystoimenpiteet ja luodaan niistä toimenpidesuunnitelma. Nämä säästöt eivät vaadi yritykseltänne mitään investointeja. Vain hankintamallia sekä sopimuksia säädetään vastaamaan teidän tarpeita paremmin.

Auditoinneissa löydetyt euromääräiset säästöt kohoavat kymmenistä tuhansista euroista jopa useisiin miljooniin euroihin. Keskimääräinen säästö per MWh on 4-8 euroa.

Auditoinnin jälkeen

Auditoinnin jälkeen lähdemme korjaamaan sieltä löydettyjä poikkeamia teidän puolesta ja raportoimme teille säännöllisesti edistymisestä.

Sähkösopimusten jatkuva kilpailutus ja ylläpito

Ammattitaitoinen tiimimme seuraa jatkuvasti sähkömarkkinoita ja valitsee juuri teille sopivat ratkaisut eri vaihtoehtojen joukosta varmistaen markkinoiden edullisimman hinnan.

Sähkösopimuksen irtisanominen ja uuden sopimuksen neuvottelu

Ammattitaitoinen tiimimme pitää jatkuvasti huolen siitä, että sähkösopimuksenne on voimassa aina niin pitkään, että on mahdollista toteuttaa tehokasta sähkönhankintaa. Voimassaoloajan lisäksi huolehdimme siitä, että asiakkaidemme sopimusehdot vastaavat tätä päivää eivätkä ne sisällä mitään asiakkaan sähkönhankintaa rajoittavia ehtoja.

Sähkön vähittäismarkkinan seuranta

Seuraamme sähkön vähittäismarkkinaa ja yrityksenne saa läpinäkyvää tietoa toteutuneista hinnoista.

Tähtiluokituksemme helpottaa hintavertailua ja sen avulla voitte seurata millä tasolla yrityksenne sähköstä maksama hinta on. Tähtiluokituksemme perustuu dataan lähes 1 000 yrityksen sähkönhankintahinnasta.

Monipuolinen hankintastrategia

Asiakkaillamme on erilaiset pörssituotteet käytössä. Tämä mahdollistaa sähkönhankintastrategian toteuttamisen tehokkaasti.
Sähkönhankinnan strategiaan kuuluu riskienhallinta alati muuttuvissa markkinatilanteissa.

Sähkökaupan hintaluokitus

29,08 €/MWh
35,52 €/MWh
41,36 €/MWh
47,21 €/MWh
57,27 €/MWh

Usein kysytyt kysymykset

Kenelle palvelu on suunnattu?

Julkisen sektorin yrityksille, joilla on velvollisuus noudattaa hankintalakia.


Paljonko palvelu maksaa?

Auditoinnin kulutusperusteinen hinta on 5 000 – 15 000 € (alv. 0 %). Auditoinnin hinta hyvitetään kokonaan sopimuskauden aikana. Auditoinnin lisäksi maksat ainoastaan, jos sähkönhankintasi tehostuu palvelumme avulla. Laskutamme syntyneestä säästöstä 40 % ensimmäiset kolme vuotta, jonka jälkeen 20 % toteutuneesta säästöstä.


Kuinka pitkään sopimus kestää?

Sopimuskauden pituus on 3 vuotta, jonka jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana.

Ota yhteyttä

Mika Rantanen - 041 319 2942 - mika.rantanen@senoyj.fi
Haluatko tietää lisää palveluistamme julkisille toimijoille?